Wednesday, October 19, 2011

POST 215: The DIY HandBouquet

Salam semua....

Entry ke-3 hari nih...
**demam2 pon tak reti duduk diam...huh~

The HandBouQuet....
DIY...
but not by me...by my besties...
Kaksu...who is also my MUA on that day....(^^)





made from ros yg tak berapa nak kembang....
**tak tau kenapa die tak kembang....tapi kiut gak rupanya wpn tak kembang..
bunga putih yg saya tak tahu namanya ape...
biji2 merah....yg ni pon saya tak tau nama die ape....
dan daun2 panjang....
bunga saya beli...amek je bunga ape ade kat kedai...
tak byk pilihan pon..
biji merah by kaksu....hik3....

die tlg saya DIY kan....
cantek kan??
saiz die kecil tak kecil sgt...
sesuai sgt dgn saiz bdn saya yg comel.....hehehehe

paling suka....
colourful button pada pemegangnye...
oh! talking about this...
sepatutnya saya tanya kaksu......bahan yg ditambah ni harga berapa??
dah la DIY for free....additional material pon takkan free gak...
apela awk ni lijah...takde sense langsung...heh~
okeyh....better ask her tomorrow..!!



anyway, thanx kaksu for the gorgeous HB ever...
walaupun saya bukan minah bunga...
**saya prefer laki bg saya hadiah duit dr bunga...muahahaha!
i love the HB very2 much...
sampaikan da layu kering pon saya masih simpan lg HB nih...!!


and thanx yan for the assistance...!!
can't wait for ur big day plak...!! hehe..

p/s: entry caca-merba tak ikut urutan...
      byk masa nih patut nak buat entry overall event...
      tapi gambar tak mencukupi...so stay tuned~

8 comments:

nia ain said...

puan lijah..cantik HB tu...
kat pegang die tu guna kain k?
k lilit pakai pe ek?
hehehe

Cik Lijah said...

thanx nia....cantek kan......
org suka...hehe

lilit pakai reben satin saiz besar nia kat pemegang die....ti bolehla try....hehe

nia ain said...

hehehe..nak try diy HB sndiri...
nk guna felt...inspirasi dari Intan...
tp xtau nak lilit pemegang tu ngan pe..skrg dh de idea dh..guna riben satin yg saiz besar punye(^^)

Unknown said...

suka HB lijah.yang dauh kecik nipis atas tu macam new trend je kan:)

Bella said...

memang cantik Hb pn lijah ni..
mana ye nak dapatkan Bunga Segar area teluk @ sijangkang? kat banting da xde kedai florist tp xsurela kap pasar ada ke x

Cik Lijah said...

ila....saya beli dekat taman perwira...
kedai barang pengantin dan kraf...
ade 2 kedai kat situ...
both ade jual bunga...
tp kite kena confirm dgn die dl...
takut masa kite nak pakai tu bunga takde....

tp tula...tak byk pilihan pon...kena kreatif utk mix & match...hehe

~ NANA ~ said...

biji merah tu i ingtkn strawberry mula2...hihi

cantik!

kitakesitu said...

eh sama la nana, i pun ingat strawberry at first.hee.nice nya hb u.=) psst nmpak u cool je di hari nikah =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...