Friday, October 14, 2011

POST 210: MoSt MeMoRaBlE WeD DrEsS (Part 2)

Salam All...

Sambungan dr part 1.....

Byk kisah di sebalik baju ini.....
Kisah paling lucu.....
Pernah jumpa pengantin pakai baju tak sama kaler????



dlm gambar nampak klakar....
tak sepadan....heh~

Selepas nikah & solat zuhur, saya make-up baru & tukar baju..
Tapi saya cari baju die pada hari itu tak jumpa...
Jadi die pakai baju nikah pagi td sahaja....
**among chaos that i created...haha

klakarnye sbb my parents dulu pon kawen tak pakai baju sama kaler....
saya tukang mengungkit & gelakkan...heh~
"tula....ibu abah kawen pakai baju satu merah satu coklat..."
"tak sama kaler....tu keje nak gaduh jek...."
alih2 kena batang idung sendiri....Allah byr cash lagi...hik3.....



Saya pakai baju ini 2 kali....
Di resepsi rumah saya....dan rumahnye....
sebab baju bertandang saya da mmg disaster.....
Tapi di rumahnya, saya skip the veil......
hubby suka saya pakai baju tersebut tanpa veil....


actually saya envy dgn baju nih.....
becoz bile tetamu dtg.....
mereka tak puji saya cantek....
tak puji mekap cantek....
tapi puji...."waaaahhh....canteknya baju..."
jeles~

like i said...
the cheapest dress to a super gojes dress....
material saya beli di kamdar masa sale raya dulu.....
material: kain chiffon RM5 x 6m : RM30
dan lining satin RM3 x 4m : RM12
total material cost : RM42 sahaja......murah sgt utk baju pengantin..!!
Tailored dkt meimei Telok Panglima Garang,
Bersebelahan Pasaraya Grand Union...
Tailoring work...superb...! it cost me only RM140....

Their Contact:

Tailor Meimei
no. 104, taman mewah, 42500 telok panglima garang, selangor.
03-31222617 @ 010-2215818


Baju ni feveret hubby....
Teringat bisikannya....
"Sayang cantek pakai baju ni...nampak anggun....abg rasa nak bawa pegi makan malam syg dgn baju nih..."
Hati saya berbunga-bunga......(^^)




nak cerita DIY pula???
esok ye ladies.......
Suami da tunggu....ehem~
bye, bye............

15 comments:

Rai said...

Congrats Puan Lijah. Alhamdulillah kita berdua sesama dah kahwin kan. nway betul dress tuh looks pretty on u! gud job dear~

nora saniey said...

oh kdai meimei 2 kt s'langor rupanya...hehehe...:)

Liyana said...

cantik :)

Bella said...

salam pn lijah..hehehe..
awak sekolah mana ye dulu? muka mcm familiar la dear..
btw tailor yg awak hantar ni sederet dgn bank saya keje..
masa btunang artu ingat nak anta situ tapi takut plak xmenjadi..
insya allah kawen ni nak try anta tgk hasilnya dulu..

nak wish selamat menjalani hidup sebagai suami isteri yang diberkati ilahi..aminn

aNNor said...

comel nye dress tu..sgt sweet...

Shakina Farhan said...

aip..puan lijah..cmne bleh tak jumpa baju ni..haha..kita serupa selalu tak jumpa barg..:P

dhiera zainudin said...

kak lijah, saya pun sangat adore dgn baju ni. macam nak suh akak buat kan satu tuk saya~ hek.
sangat cantik!..

ce cite mana jumpa baju hubby akk tu?

idzaidah said...

cntik nye dress.....i like.....

FarizAtie said...

cntik nye baju..i adore coz i x ske nak pakai kebaya or any malay types of wedding ..huk3..:)

oshinz said...

warna biru tu cantik... suka tengok. hehehe.

tqahmisdar said...

super duper gojes!! suke! hehe

.::AdNiSya3108::. said...

Lijah............ nak baju mcm nihh.
Wua3.. gojess..
Cari kain kat mana eikk??
Saya jauh ke utara, boleh ke kalu nk minta tlg org kedai tuh jahitkan juga.

nur.khairunnisa85@yahoo.com

Cik Lijah said...

@.::AdNiSya3108::.
nisa....takleh pakai emel nisa bg ni....kena tendang jek...any other contact @ e-mel dear......?? bolehla kite citer...

Hanis said...

cantik!! sgt admire bj ni... hee.. nk cilok idea buat bj brtndg jgk...

Hanis said...

lupe laks, nk tnya sbnrnye, knape chiffon 6m, tp lining die 4m je.. cukup ea? tq.. =)

farzana.hanis@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...