Friday, July 29, 2011

POST 180: WhAt ??? I nEED tO rE-dO MY HIV tEsT !!

Dear All......

Feel sad, anxious, stress......
coz i need to re-do my HIV test...!!

uwwwaaa....!!!
saya mana ade faktor risiko HIV...
saya tak pernah buat benda2 tu...!!
blood transfusion??? Pon tak pernah...!! huhu...

but...
why Re-Do???

I LOST MY HIV TEST RESULT....

ngeh3.....
sengal kan....
tp takpe.....skrg da feel happy sbb da buat balik....

ok, permohonan nikah cekmat da setel...
tinggal saya punya plak...

ok, bagi yg tak tahu cane nak buat permohonan nikah.....
saya review sket ea...
tp yg ni utk penduduk selangor la...
yg lain saya tak sure....

ok, mula-mula en. lelaki kena isi borang ni
pastu buat ujian HIV..
kepilkan semua dokumen seperti yg diminta
pastu cari qariah masjid tempat anda....minta pengesahan...
yg ni kena bw 2 org saksi....
da setel, hantar borang kat pejabat agama daerah en.lelaki...

pastu en. lelaki serahkan borang2 yg da setel & diluluskan dkt cik. perempuan
cik perempuan pon kena buat ujian HIV dan isi borang ni
kepilkan semua dokumen seperti yang diminta bersama borang,
cik perempuan pegi masjid qariah, mintak pendaftar nikah bagi pengesehan
**sama mcm lelaki, tp yg ni kena bw wali sekali & 2 org saksi...
da setel, hantarla permohonan nikah tu kat pejabat agama daerah cik perempuan...

ujian HIV boleh buat kat klinik kesihatan kerajaan...
tp better call dl klinik...
senang jek kan...?? hehe...
tp saya tak buat lg saya punya permohonan...huhu

63 HaRi LaGi.....

3 comments:

hidayah hiddensity said...

kalau kita dah tensen sampai boleh pengsan tau buat hiv tu..hahahaa!! perassan tak banyak dugaan kan? kalau kita sabar, semua jadi mudah =)

Miss Sunshine said...

oooh... cik lijah kahwin dengan org selangor jugak... senang sikit urusannya.. kalau kahwin dengan org luar selangor, mcm lambat sikit proses di pihak lelaki.. ^_^

zimie said...

lah camne boley hilang tu?sabar ye yang.pasni jaga elok2 result tu.;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...