Wednesday, March 9, 2011

POST 61: TiNtA BuAtKu...

Dear Diary,

Seseorang tersayang menghadiahi ku kalam yg sgt indah.....

Wednesday, March 9, 2011


Buat Insan Bergelar Isteri

Pagi yang hening, aku masih termenung memikirkan perjalanan hidupku. InsyaAllah tahun ini aku akan naik pangkat bergelar suami pada seseorang.


Rasa takut, gementar bercampur baur dalam hati. Mampukah aku melaksanakan tanggugjawabku nanti. 
Memimpin orang yang tersayang dalam kekontangan ilmu. 
Terlalu banyak kekurangan diri ini tapi dia masih menerimaku.


Buat bakal Isteriku,


Aku tidaklah setampan Salman Khan atau Aaron Aziz,
aku juga tidak sekaya Bill Gates,
namun terasa diri inilah orang yang paling tampan dan kaya,
saat kau menjadi isteriku.


Aku tidaklah sebaik Nabi,
tidak lari dari dosa dan kekhilafan,
sering terbabas dari landasan,
nasihatilah aku dalam kelembutan,
moga aku pulang ke pangkal jalan.


Aku cuma lelaki biasa,
tidak sehebat tokoh-tokoh dunia,
namun kau menerimaku seadanya,
walaupun ramai lelaki yang mencuba.


Hadirmu adalah anugerah,
Penyelamat hati dari kesepian,
Peneman di kala susah dan senang,
Penyejuk mata penawar hati.


Doa ku panjatkan moga bahagia dalam ujian,
Usia kita dipenuhi kasih sayang,
Anak-anak yang soleh dan solehah,
Menuju matlamat mencari redhaNya,
Moga Allah makbulkan.


Terima kasih Allah,
menghadirkan dirinya dalam hidupku,
menjadi bidadari hati ini,
pelengkap hidup seorang lelaki.


Ya Allah, berkatilah hidup kami,
Amin..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...