Saturday, February 5, 2011

POST 7: Dream Wedding

Dear Readers,
Sincerely, org suka simple, mean really2 simple yet blessful wedding,
Kalo boleh setiap item nak ade sentuhan sendiri, tapi mana larat...hek3

my dream...
a day event...at the place where i grew up..
my home sweet home...
yg dihadiri all my loves one...enough...hik3..

lari sket dari tradisi la..
in my kampung, (byk org jawe...hik3)
usually they have 3-days event-for bride..
friday-nikah (ade kenduri...)
saturday night (kenduri lagi...)
ahad dr pagi (around 9.a.m) sampai petang (kul 4.00p.m) (pon kenduri...)
sounds tiring...!! hehe..

so...
for my dream...
org langgar tradition sket jek..
want to have a-day event jek..
already discuss with my parents, they totally agree..
as what's important in marriage event is the afdhal one, jangan berlebih-lebihan..
so my majlis will be nikah in the afternoon and kenduri the whole day..sampai malam kul 10.00 ekk..
n the next day is my hubby to be punya reception...

Sabda Rasulullah s.a.w;

"Mengadakan kenduri kahwin pada hari pertama perkahwinan adalah dituntut
dan pada hari kedua adalah satu kebiasaan dan pada hari yang ketiga adalah
bermegah-megah dan menunjuk-nunjuk"
(Riwayat Abu Daud)
Malam...
romantikkan bile ditemani cahaya bulan bintang..
so, i decided to have arabian transparent canopy for my wedding..


Chanteknyer..


Off Topic
As my kembangan family banyak yg bisnes canopy...
in fact their prices are quite cheap!! 
(so..sape2 nak sewa khemah area KL n Selangor, leh contact org kay!!)
rasanye takde masalah nak cari vendor iye tak..hehe
currently takde gambar collection diorang la...(diorang tak beralam siber..hu3)
tp my uncle buat canopy for diana rafar & zamarul....(ceria canopy)
and link ni adalah sket2 gambar hasil keje masa kata naza show..
and ni web my cousin yg taun ble ntah tak update2..ace collection 
but believe me, their works are mavles..!!






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...